مبلمان زیبا

آیا میدانید یک سرویس مبلمان که به خوبی تعمیر شده است تفاوتی با مبلمان نو ندارد و بسا بهتر است ؟

مبلمان زیبا

آیا میدانید یک سرویس مبلمان که به خوبی تعمیر شده است تفاوتی با مبلمان نو ندارد و بسا بهتر است ؟

قبل از خرید پارچه چرم آگاهی کافی داشته باشید

اگر قصد خرید مبل چرم دارید، بهتر است قبل از آن اندکی بیشتر و عمیق تر درباره ی این مبل و ویژگی هایش بدانید. طیف وسیعی از گونه ها، کیفیت ها و سبک های مبل چرم وجود دارد که در رضایت شما از خریدتان بسیار تأثیرگذار اند.  وقتی صحبت از مبل و کاناپه می شود، مبل چرم را با ظاهر برجسته اش و حسی که به ما می دهد، مقاومت و ماندگاری اش و حتی بوی خاص آن به خاطر می آوریم. اگر قصد خرید مبل چرم دارید، بهتر است قبل از آن اندکی بیشتر و عمیق تر درباره ی این مبل و ویژگی هایش بدانید. طیف وسیعی از گونه ها، کیفیت ها و سبک های مبل چرم وجود دارد که در رضایت شما از خریدتان بسیار تأثیرگذار اند.

بنابراین بدانید در حال خریدن چه مبلی هستید، چه انتظاری از آن دارید و این مبل چقدر با دکوراسیون داخلی منزل شما هم خوانی دارد. پاسخ به این گونه پرسش های مهم پیش از خرید، به شما این اطمینان را می دهد برای چندین سال از نشستن بر روی مبلی که به خانه می آورید لذت ببرید. پس بیایید  نگاهی به مبل چرم و ویژگی ها ی آن بیندازیم.

پرداخت چرم چه تأثیری بر ظاهر و کارایی آن دارد؟

پوست گاو، چرمی سخت است اما به پردازش بیشتری نیاز دارد تا به چرم مبلمان تبدیل شود.

رایج ترین پرداخت مبلمان و مشهورترین آن برای قطعات پراستفاده شامل فرآیندی سه بخشی می شود:

تزریق رنگ دانه به چرم، اسپری رنگ به سطح آن و محافظت با یک پوشش شفاف

این عمل دارای چندین مزیت شامل لکه های طبیعی کمتر، احساس محکم تر بودن، مراقبت کمتر و گزینه های انتخاب رنگ بیشتر است.

برای چرم هایی با استفاده ی معمولی، رنگ های آنیلین یا نیمه آنیلین به کار می رود

رنگ های آنیلین رنگ دانه هایی شفاف هستند که رنگی یکدست و نرمی به چرم می بخشند.

برای قطعات مبلمان چرم با بهترین کیفیت، رنگ های آنیلین کامل به کار می رود. این عمل ذره های طبیعی چرم را نشان می دهد، آن را نرم تر می کند و انعطاف پذیری اش را افزایش می دهد. یک ضد لک سبک نیز معمولا استفاده می شود. تمیز کردن این نمونه دشوار تر است و امکان کم رنگ شدن آن وجود دارد اما کیفیت آن حرف اول را می زند.

درون پوست چرم چیست؟

اگر زیبایی بیرونی مبل چرم فقط در حد پوسته ی آن است، مبل دوامی نخواهد داشت. درست مانند هر نوع مبل دیگری، زیرسازی بسیار حائز اهمیت است. قاب های چوبی صلب و فنرهای مارپیچ باعث می شوند مبل شکل خود را حفظ کند، اگرچه امروزه معمولا الوارهای مهندسی استفاده می شود. ساختار هرچه که هست نباید سست باشد. فنرهای درهم بافته شده به جای فنرهای مارپیچ با گذشت زمان شکم می دهند و حالت ایستایی فنرهای مارپیچ را ندارند. در هنگام خرید از فروشنده بخواهید ساختار مبل را به شما بگوید.

برخی از مبل ها، تشک ها و پشتی های محکم دارند که به قاب آن ها متصل است. اگر سبک موردنظر شما این چنین است، به یاد داشته باشید  آن ها برای تمیزکاری، تعمیرات مبل یا ترمیم قابل جا به جا شدن نیستند. محتویات تشک عاملی کلیدی در راحتی و دوام مبل هستند – به دنبال فوم های بسیار منعطف (HR foam) با فنرهای مارپیچ داخلی باشید.

درباره قیمت مبل چرم چه می توان گفت؟

شما احتمالا از روی قیمت می توانید تشخیص دهید که یک چرم اصل است یا نه، زیرا تفاوت قیمت زیادی بین چرم واقعی و چرم مصنوعی وجود دارد.

قیمت هم چنین به کیفیت چرم نیز اشاره می کند، گرچه همیشه بیانگر کارایی نیست – برای مثال تمیز نگه داشتن چرم آنیلین با ذرات بالای کامل با قیمت بسیار بالا به راحتی چرم های اصلاح شده و محافظت شده نیست. جزییات طراحی و اسم و رسم طراح و تولیدکننده نیز بر قیمت بسیار مؤثر است. پس حتما قبل از خرید قیمت های تولیدکنندگان و پخش کنندگان را مقایسه کنید تا بتوانید خریدی مناسب داشته باشید.

آیا مبل چرم نیاز به مراقبت زیادی دارد؟

همان طور که برخی از مبل های پارچه ای حتی با محافظ های پارچه ای نیاز به مراقبت زیادی دارند، برخی از انواع چرم نیز بیش از بقیه به مراقبت نیاز دارند.

۱. دستورالعمل های مراقبتی و شرایط ضمانت را بخوانید تا اعتبار گارانتی را از بین نبرید.

۲. مبل را هفته ای یک بار با پارچه ی نرم مرطوب تمیز کنید و ترشحات را نیز به سرعت پاک نمایید.

۳. نرم کننده ی چرمی که تولیدکننده توصیه کرده است را هر چهار یا شش ماه استفاده کنید.

نکته:

اگر می خواهید از محصول تمیزکننده ای برای اولین بار برای مبل چرم خود استفاده کنید، ابتدا آن را در یک نقطه ی نامشخص امتحان کنید.

نکات بیشتر برای مراقبت از مبل چرم:

۱. از قرار دادن مبل چرم نزدیک منبع گرما مانند شومینه خودداری کنید.

۲. برخی از چرم ها در معرض نور مستقیم خورشید رنگ پریده می شوند.

۳. از صابون ها، پاک کننده های ساینده، واکس ها، روغن ها یا آب بیش از حد استفاده نکنید.

۴. غذاهای چرب و دست و پاهای آلوده می توانند مشکل ساز شوند. یک چرم روکش دار غیر جذاب انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود یا سراغ چرم مصنوعی بروید.

۵. به توصیه ی متخصصان چرم های آنیلین کامل را به صورت نقطه ای تمیز نکنید.

در چه اقلیم و آب و هوایی زندگی می کنید؟
تا جایی که می توانید در اقلیم های گرم و مرطوب (نزدیک به دریا) از چرم استفاده نکنید. زیرا در این آب و هوا، پوست برهنه به آن می چسبد، لکه های شیرینی به داخل آن نفوذ می کند و ذرات ماسه بر روی آن خراش می اندازد.
روش های مدرن رنگ آمیزی چرم، مبل چسترفیلد را با رنگ های خیالی شما به دکوراسیون معاصر آورده اند. با سبک سنتی این مبل و رنگ به روز آن، گذشته و حال را در هم بیامیزید.
رنگ دانه های طبیعی چرم یا کرمی، برنزه، خاکستری، سفید، قهوه ای و حتی سیاه همواره گزینه های مناسب برای قطعات بزرگ مبلمان هستند، زیرا با بیشتر ترکیب رنگی ها هماهنگ می شوند.
چرم سفید فریبندگی خاصی دارد که بقیه ی چرم ها ندارند. شاید این رنگ چرم بهترین گزینه برای فضاهای صمیمی یا استفاده ی معمولی نباشد، اما ماهیت برجسته ای دارد که آن را برای مهمانی های سطح بالا مناسب می سازد.
طول عمر مبل چرم با کیفیت چقدر است؟
یک مبل چرم با کیفیت بالا چندین برابر مبل های پارچه ای دوام می آورد. فقط باید سعی کنید انتخابی آگاهانه داشته باشید که آنچه خریداری می کنید برای خانه ی شما و کاربردی که می خواهید مناسب ترین بوده و با دکوراسیون تان هم خوانی داشته باشد.
چرم های مصنوعی
چرم های مصنوعی به طور قابل ملاحظه ای ارزان تر و از نظر ظاهری غیر قابل تشخیص از چرم واقعی هستند. این نوع چرم ها طول عمر بسیار کوتاه تری دارند (حدود یک سوم) و خطوط کهنگی و ظاهر دوست داشتنی و دلپذیری را که چرم واقعی با گذشت زمان از خود نشان می دهد، در چرم های مصنوعی دیده نمی شود. چرم های مصنوعی عموما لبه های تمیز بریده شده، حس اسفنجی، الگوی منفذدار و بافت هموار دارند و احتمالا بوی پلاستیک یا لاستیک می دهند.
چرم گیاهی
این نوع چرم به عنوان جایگزین برای کسانی است که با محصولات حیوانی مخالف هستند. در واقع این چرم نوعی چرم مصنوعی است. درصد کمی از چرم های گیاهی از چوب پنبه یا کلپ تهیه می شوند، اما بیشتر آن ها از مقدار زیادی پلی اورتان، پلی وینیل و دیگر فرآورده های فرعی نفت استفاده می کنند.
آیا مبل چرم ضربان قلبت تان را بالا می برد؟
و در نهایت قلب شما تصمیم گیرنده است. آیا وقتی به مبل فروشی می روید چشم تان به مبل چرم گوشه ی آن جا خیره می ماند؟ آیا فکر می کنید بعد از چند سال هم چنان از دیدن و نشستن بر آن درون دکوراسیون منزل تان لذت می برید؟ بدون شک مبلی با این قیمت بالا و ارزشمندی طولانی مدت، دارای جذابیت طولانی مدت نیز می باشد. پس در هنگام تصمیم برای خرید، از ندای قلب تان غافل نشوید!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.