مبلمان زیبا

آیا میدانید یک سرویس مبلمان که به خوبی تعمیر شده است تفاوتی با مبلمان نو ندارد و بسا بهتر است ؟

مبلمان زیبا

آیا میدانید یک سرویس مبلمان که به خوبی تعمیر شده است تفاوتی با مبلمان نو ندارد و بسا بهتر است ؟

انواع چرم مبلی

به طورکلی چرم طبیعی در صنعت چرمسازی به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شود.

  ادامه مطلب ...

نکات مهم در هنگام خرید مبل

هنگام خرید مبل راحتی چه آگاهی‌هایی را باید از پیش در نظر داشت تا در میان انواع و اقسام طرحها و رنگها و مدلها و بویژه قیمتهای گوناگون، به آنچه براستی مورد نیاز است رسید؟ برخی از آنها را بخوانید.

  ادامه مطلب ...

نگهداری از مبلمان چرمی

مبلمان چرمی کالایی است که اگر خوب از آن مراقبت شود دوام بسیار بالایی دارد و زیبایی خود را برای مدتی نسبتا طولاتی حفظ خواهد کرد. در این یادداشت نکاتی وجود دارد که رعایت آنها ماندگاری مبل چرمی را تضمین خواهد کرد.

تعمیرات و رویه کوبی مبل

چگونه مبلمان چرم را تمیز کنیم؟

1- با پارچه ای نرم و خشک یا جاروبرقی گرد و خاک روی مبل را هر هفته یک بار تمیزکنید. برای تمیز کردن درزها از ابزارهای مناسب جاروبرقی استفاده نمایید.

2- اگر لکه‌ای خیلی عمیق روی چرم درست شده، سعی نکنید هر طور شده آن را از بین ببرید چون ممکن است به خود چرم آسیب بزنید.

3- در صورت تماس مایعات با چرم مبل، آن را به سرعت پاک و خشک کنید.

4- هر چند ماه یک بار، محصولات چرمی خود را با واکس چرم چرب کنید. واکس چرم ماده مخصوصی است که برای همین محصول ساخته شده و می‌توانید از  فروشگاه‌های محصول‌های چرمی تهیه کنید. واکس معمولی، در درازمدت باعث خورده شدن سطح چرم می‌شود.

5- اگر ماده‌ای روی چرم ریخته که با دستمال خشک پاک نمی‌شود، با کف صابون و یک اسفنج، به آرامی روی سطح چرم بکشید و لکه را پاک کنید و بعد با یک دستمال خشک، چرم را خشک کنید.

گرما و نور خورشید چرم را خراب میکنند

چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن، اغلب بر اساس راحتی و زیبایی در نظر گرفته می‌شود. اگر شما مبلمان چرمی خود را نزدیک یک خروجی گرما یا هر نوع منبع گرمای دیگری قرار دهید، خطر آسیب دیدن مبلمانتان را ایجاد کرده‌اید. درصورتی‌که مبلمان برای مدت زمان طولانی در کنار این دریچه‌های گرمایی، رادیاتورها، و بخاری‌ها، قرار داده شود، ممکن است خشک شده و از بین برود . بعلاوه، قرارگیری مقابل نور خورشید نیز می‌تواند مبلمان شما را خشک و خراب کند.

تعمیر مبل و پارچه مبلی

کپی روزنامه و مجلات روی چرم

مجلات، روزنامه‌ها  زمانی که در تماس با وسایل چرمی قرار گیرند، می‌توانند به آن رنگ بدهند.

مبل مکان بسیار مناسبی برای خواندن مجلات و روزنامه است. بهتر است بدانید که برخی از مجلات و روزنامه ها در تماس با چرم کپی از مطالب خود را به یادگار خواهند گذاشت. یک کپی از اطلاعات چاپ شده روی مبل که مطلوب شما نیست.