مبلمان زیبا

آیا میدانید یک سرویس مبلمان که به خوبی تعمیر شده است تفاوتی با مبلمان نو ندارد و بسا بهتر است ؟

مبلمان زیبا

آیا میدانید یک سرویس مبلمان که به خوبی تعمیر شده است تفاوتی با مبلمان نو ندارد و بسا بهتر است ؟

با کمترین هزینه مبلمان تان را تغییر دهید

شاید روزهای پایانی سال گذشته قصد تغییر مبلمان منزل را داشتید اما با دیدن قیمت‌های نجومی به فکر تغییر ظاهر آنها افتاده‌ باشید؛ نه خودشان. اولین گزینه برای تغییر ظاهر و تعمیر مبلمان تعویض روکش است؛ کاری که هم به صرفه‌ است و هم اینکه با تنوع پارچه‌ها کلی ایده‌های خوب می‌توانید داشته باشید؛ ایده‌های اساسی برای چیدمان خانه‌تان و طراحی مبل‌هایی که در هیچ مرکزی پیدا نشود. بیایید تعدادی از ایده‌های جدید در طراحی رویه‌ مبل‌ها را با هم مرور کنیم.  با رنگ‌ها بازی کنید

وقتی فضای کافی دارید اصلا از به کار بردن مبل‌هایی با رویه‌های رنگی نگران نباشید. در اتاق‌های نشیمن بزرگ می‌توان با راحتی خیال هر رنگ تند و زنده‌ای را امتحان کرد. اگر به این فکر هستید که یک تغییر دکوراسیون حسابی داشته باشید از رنگ‌های نارنجی و قرمز غافل نشوید.

فقط باید یادتان باشد مبل‌های رنگی زمانی خانه‌ای مدرن برای‌تان می‌سازند که رنگ دیوارها روشن و ساده باشد. اگر رنگ دیوارهای خانه‌تان تند و گرم است بهتر است دور مبل‌های شاد و رنگی را خط بکشید.

آسایش طلب ها سرد کار کنند

اگر در خانه‌تان به دنبال آرامش هستید و آسایش را به هر چیزی ترجیح می‌دهید، بهتر است از رنگ‌های سرد برای رویه‌ مبل‌های‌تان استفاده کنید. رنگ‌های گرم برای شما که دنبال سکون در خانه هستید اصلا مورد مناسبی نیست. این وسط با استفاده از کمی پارچه‌هایی با بافت‌های خاص می‌توانید جلوی کمبود رنگ در خانه‌تان را بگیرید. اگر رنگ دیوارها و پرده‌های‌تان هم سرد هستند، بهتر است بافت پارچه‌ مبلی و کوسن‌ها ضخیم‌تر انتخاب شوند تا جلوه بیشتری به خانه دهند. بافت‌ها به هر خانه‌ای شخصیت خاص می‌دهند.

راه راه های قدیمی دوباره آمدند

سال‌ها پیش از این، مبل‌های راه‌راه برای خودشان برو و بیای زیادی داشتند. مد روز دهه 70 تا 80 میلادی فقط رویه مبل‌هایی بود با خط‌های کشیده عمومی و افقی و با رنگ غالب کرم و قهوه‌ای. این طراحی سال‌ها فراموش شد تا اینکه دوباره به مدد نسل نوی طراحان دکوراسیون دوباره سر و کله خط‌های موازی آشنا در خانه‌ها پیدا شد به‌خصوص مبل‌هایی با راه‌های پهن در رنگ‌های ملایم. این رویه مبل‌ها هم فضای خانه را گرم و غیر رسمی می‌کنند و هم تقریبا با هر دکوراسیونی جور درمی‌آیند. رویه کوبی مبل با طیف رنگ‌های ملایم رویه مبل‌ها کار طراحی و رنگ دادن به باقی اجزای خانه را راحت می‌کند.

کمتر، غنی‌تر است

وقتی می‌خواهید از رنگ‌های مختلفی برای رویه مبل‌هایتان استفاده کنید، بهتر است به تعداد مبل‌ها هم دقت داشته باشید. یک اصل طراحی بین پیروان سبک ساده‌گرایی یا مینی مال‌ها در معماری هست که می‌گوید «کمتر، غنی‌تر است». اگر زمانی سعی داشتید روی یک رنگ خاص مبل تاکید کنید، حواس‌تان به این جمله عجیب هم باشد؛ اینکه هرچه تعداد موارد تاکیدتان کمتر باشد زیبایی‌اش بیشتر می‌شود. اگر در خانه‌تان رنگ‌های زیادی وجود ندارد می‌توانید از این روش استفاده کنید؛ جلوه دادن به خانه با داشتن یک مبل تک رنگ.

گلدارها شادترند

همان‌قدر که رنگ‌ها ترس ندارند استفاده از پارچه‌های گلدار شلوغ هم ترسناک نیستند و فقط باید کمی با روحیات شما مطابق باشند. اگر احساس می‌کنید آدم چندان آرام و آسایش‌طلبی نیستید و ترجیح می‌دهید خانه‌تان همیشه شلوغ و پر از جمعیت دوستان باشد، بهتر است رویه مبل‌های خانه را گلدار انتخاب کنید. رویه مبل‌های گلدار که به‌تازگی دوباره به بازارها بازگشته‌اند می‌توانند به خانه‌تان ظاهری شیک دهند در عین حال که نشان‌دهنده شخصیت شاد و سرزنده شما هستند.

خانه‌های کوچک مبل‌های یک رنگ

مبل‌هایی که فقط از یک رنگ‌ در ترکیب پارچه‌های‌شان استفاده شده به درد فضاهای کوچک می‌خورند. اگر خانه‌تان فضای کوچکی دارد، دنبال مبل‌هایی با طرح‌های مختلف نباشید. مبل‌های یک‌دست به‌خصوص با رنگ‌های نسبتا گرمی مثل نارنجی فضای خانه‌تان را هم بزرگ‌تر نشان می‌دهند و هم این محل نشیمن خانه‌تان را شیک و به‌روز می‌کنند. فقط کافی است یک نورپردازی مناسب برای خانه انتخاب کنید آن وقت به معجزه پارچه‌های رومبلی و فضای دوست‌داشتنی‌شان پی می‌برید.

تضاد هم گاهی بد نیست

تصور کنید که همه مبل‌های این اتاق یک‌دست و یک‌رنگ بودند؛ مثلا همه‌شان یا کرم‌رنگ بودند یا قهوه‌ای. به نظرتان خیلی دلگیر و کسالت‌بار نمی‌شد؟ این روزها طراحان دکوراسیون داخلی برای اینکه کسالت آپارتمان‌های کوچک را بگیرند، دست به کار شده‌اند و با یک ایده ناب مبل‌ها را با رنگ‌های متضاد هم قرار می‌دهند. فقط باید دقت داشت که هارمونی رنگ‌ها و تضاد آنها با هم به‌درستی انتخاب شود و گرنه فضای خانه پر از رنگ‌های ناهمگون است که با هیچ ترفندی هم درست نمی‌شود.

با سبز، شرقی شوید

مبل هایی که یک دست به رنگ سبز هستند برای خانه‌هایی که انرژی کمی دارند مناسبند و البته برای آنهایی که عاشق فضاهای شرقی هستند و دوست دارند در گوشه و کنار خانه‌شان نشانه‌هایی از تزئینات آسیای دور را داشته باشند. سبز در باور شرقی‌ها نشان نشاط و شادابی است و برای همین زیاد در خانه‌های آنها استفاده می‌شود. البته نباید برای ساختن فضای شرقی در رنگ سبز وسایل خانه به‌خصوص رویه مبل‌ها اغراق کرد. یک رنگ سبز ملایم هم کارتان را راه می‌اندازد. این وسط رنگ دیوارها هم باید به کمک بیایند. رنگ‌های لیمویی و نارنجی کمرنگ انرژی را در این دکوراسیون دوبرابر می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.